|
Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord
Nå mener jeg ikke å kverulere, men det er en forskjell på å "be innstendig om" noe, og å beordre det. Trådstarter har ikke beordret noe som helst, slik jeg ser det. Han har bedt om noe, og alle står fritt til å ta hensyn til ønsket hans eller ikke. Dersom dette provoserer noen er jo det selvfølgelig synd, men det var neppe trådstarterens intensjon, og etter den responsen han har fått vil det ikke overraske meg om han ikke føler seg velkommen her og ikke gir lyd fra seg igjen, noe jeg synes er synd. Det er tross alt ikke det samme å uintensjonelt provosere noen ved å ytre sin mening og legge fram et ønske, og å med viten og vilje skrive ting kun for å irritere.
Og ja, jeg vet at det finnes folk med dysleksi. Jeg vet også hva som kjennetegner dysleksi, og hva som er mer typisk for latskap (f.eks. å aldri sette punktum, aldri begynne ny setning med stor bokstav, etc.). Det er likevel sjeldent at jeg faktisk pirker på andre, fordi det er alltid noen som blir fornærmet, og sånt drama og tull gidder jeg ikke. 
I disse "troll"tider kan det kanskje være fordelaktig om man leser andres innlegg i beste mening, i stedet for i verste? Selv om jeg ser hvordan innlegget hans kan virke som trolling, er det jo slettes ikke sikkert at dette er tilfellet, og da synes jeg det blir litt urettferdig å bare slenge ut slike anklagelser i øst og vest. Men kanskje jeg er mer tolerant og åpen enn folk flest? 

|