Vis enkelt innlegg
Gammel 24-06-11, 09:23   #21
Vidundra
Medlem

Vidundra sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Vidundra er ny på veien

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord

(Er det nå jeg ikke skal påpeke at jeg ble usikker av opptil flere innlegg da jeg først leste gjennom ting her, fordi jeg ikke ante om "karber" var slang for karbohyrater, eller om det var et faktisk ord med en egen betydning relatert til dietten?)

Som språkentusiast kan jeg innrømme at jeg godt forstår Sugar Daddys lille frustrasjon. Alle har sine "pet peeves"; selv har jeg alltid hengt meg opp i rettskrivning (til den grad at jeg har korrigert mine egne lærere og professorer) og grammatikk.

Jeg sier meg likevel enig med flere ovennevnte talere om at slike ting bør man tåle å se gjennom fingrene på når man er på et offentlig forum. Jeg forventer ikke at alle andre skal være like begeistret for språk som jeg er, og aksepterer at nå og da vil jeg støte på "pussige" ord som jeg ikke nødvendigvis vil forstå øyeblikkelig; dette gjelder både her og på andre fora. Faktisk; til tross for at jeg i teorien kunne plukket ut småfeil i nesten samtlige innlegg, vil jeg hevde at det språklige nivået her inne er langt høyere enn på mange andre nettfora, for ikke å snakke om kommentarfeltene på Dagbladet.no.

Sist redigert av Vidundra : 24-06-11 kl 10:04.
Vidundra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose? Kanskje? Svar med sitat