|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Opprinnelig lagt inn av bente1, her.
Cookie Monster: 2,5 kg første uke er kjempebra, gratulerer!! Det viser at du er i ketose og gjør ting riktig - fortsett slik du Litt uvanlig med fettet i begynnelsen, ja, men når du kjenner hvor god og mett det gjør deg, så hjelper det etter hvert. Jeg synes også det hjelper å lete etter "sjulte" fettkilder - kyllinglår med skinn istedenfor kyllingfilet, fet fisk isteden for mager, grillribbe og nakkekoteletter istedenfor svinefilet, entrecot istedenfor oksefilet osv, da får man opp fettprosenten mye enklere. Stå på! 
Tusen takk og takk for tips! Det med kyllinglår fremfor kylingfilet var lurt. Jeg har aldri vært noe glad i fisk, men jeg jobber med saken. Jeg har også bestilt en del mel og diverse på nett (fiberhusk, mandelmel, soyamel ect.), så jeg håper at muligheten til å lage f. eks lapper og pizza kan være med på å gjøre ting litt lettere. Er det noen som har noen tips om ting man bør ha i skapet?
Forresten, et generelt spørsmål, jeg har kjøpt noen lavkarbo kokebøker. Er det mange av dere som bruker disse bøkene? Hvordan er de isåfall i forhold til ketolyse? Jeg hadde egentlig tenkt å lage en tomatsuppe jeg fant oppskrift på i dag, men jeg stusset litt på megden tomater, løk og buljong. Når jeg la det inn på diett.no, så viste det seg også at jeg hadde kommet godt over grensa på 15 karber om dagen om jeg hadde spist den. Det er ikke mye karber i den, om man f.eks har 120 karber om dagen som mål, men med 15 som dagsdose ble det altfor mye. Nå er jeg generelt litt skeptisk til alle oppskiftene i bøkene plutselig, så det er flott om noen har noen erfaringer å dele. 
|