|
Sv: Demotivert nybegynner
Jeg er også helt åpen med alle rundt meg om at jeg spiser lavkarbo - mannen min, mora mi, de på jobben. Kollegaen min har stående beskjed om å klaske til meg hvis han ser jeg skjener mot en fredagskake eller brødskive. Og overraskende nok er alle hjelpsomme og positive! Svært få spør om lavkarbo virkelig er sunt, det er jo så mye info om det nå om dagen at jeg tror det meste av kritikken er borte.... jeg gruet meg ihvertfall til ingen nytte...
Jeg kan ikke spise for mye egg, spesielt om morgenen. Og jeg tåler ikke maltitol. Så jeg spiser ca. som dette på en typisk dag (kanskje det hjelper deg?):
Frokost - "Skyr" med noen paranøtter eller reker i majones (eller andre majonessalater, mange med ca. 2 kh/100g) på en Fiberrik eller hjemmebakt "brød" (oopsie-roll, lavkarbopolarbrød, ostechips). Eller noen skiver stekt Kavliost med salatblad, majones og pålegg. Kanskje bacon?
Lunch: Tar litt salatblader og agurk nederst og topper med reker, fetaost eller skinke, gulost, kanskje et egg + majones eller rømmedressing. En kaffe med Sukrin og kremfløte.
Middag: Det meste av kjøtt eller fisk/ skalldyr + litt grønnsaker, f.eks. bakt fenikkel, stekt nykål, kokte asparges eller blomkål i fløtesaus med bacon.
Snacks: Ostebiter, gele av Funlight og litt hvitvin!
Jeg kjenner meg selv og vet at : A: Jeg vil ha resultater NÅ. B: Går jeg "hardcore" uten kunstig søtning eller snacks så sprekker jeg. Så jeg drikker litt Fun light og spiser en rute 86% sjokolade og er glad og fornøyd! Og går ned sånn passe. Etterhvert blir det lettere å kutte "søtsakene".
Lykke til! Vi heier på deg vet du!