Vis enkelt innlegg
Gammel 21-06-11, 19:47   #8326
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg fikk innkalling til time hos lungelegen i midten av august. For et par uker siden sov jeg med sånn dingsboms på fingeren som måler metningen av oksygenet i blodet. Jeg lå stort sett mellom 83-93, burde vært 95-98. Vet det er i laveste laget.

For det første, hva kan være årsak til såpass dårlig opptak?? Når jeg tenker meg om så har jeg alltid hatt trøbbel med å få "luft nok" selv da jeg var topptrent, det ble da bare kalt anstrengelsesastma uten at noe mer skjedde. Jeg har aldri røyket.

For det andre, kan DET være årsak til at jeg alltid føler meg så elendig i fly?? Lufta er jo tynnere der enn på bakken og oksygenopptaket blir jo derfor tyngere??

For det tredje.. Hva kan jeg gjøre for å få det bedre??

For lite oksygenmetning i blodet kan kanskje også forklare hvorfor jeg sliter med melkesyre i kroppen?

Pusher litt på denne og håper at Kitt ser den...