|
Sv: Tips for mat på båtferie?
Opprinnelig lagt inn av sistegang, her.
Jeg har med meg en haug med knekke brød, ei spekeskinke, masse egg, skinkebokser, minimais, sjampinjonger og wokblanding. I fjor blei det mange frokost og lunsj som bestod av eggehakk og spekeskinke. Så når jeg fikk mulighet til å handle salat, blomkål, brokkoli og tomater, fråtsa jeg i det før det blei boksmat og eggehakk igjen.
Makrell i tomat tåler romtemperatur, småbokser med leverpostei, svolværpostei... spekeskinke var et godt tips også! Om du får plass til majones i kjøla så kan det brukes på knekkebrødene for å få opp fettprosenten. Et glass Cocosa, det tåler også romtemp. Den kan du bruke på knekkebrødet, i kaffen og jeg har hørt noen som tar en t-skje bar (men det orker ikke jeg).
Jeg bruker lavkarbobrød også jeg da. Det metter godt! Egg tåler å stå på benken et par dager, og metter godt som frokost/lunsj osv..
Når de andre spiser ris/potet/pasta kan du spise litt mer smør på så det metter mer? Tomater, stangselleri og sikkert en del andre grønnsaker tåler romptemp et par dager, veldig fint å henge i en luftig kurv inne i båten. Salater er vel det verste å oppbevare sånn sett..Må evt være salat i potte
Skal også være endel på båt i sommer, men tror ikke det blir dager mellom hver havn da

|