|
Sv: Karber som teller og karber som ikke teller
Opprinnelig lagt inn av snuppelure74, her.
jeg er ikke helt med på dette ikke telle å telle greiene, fersk i gamet 
Men var på butikken å kikket på splenda og der sto det over 90 karbo pr 100 så det kjøpte jeg hvertfall ikke hihi
men kunne jeg kjøpt det alikevel da eller ?
10g splenda er ca 10g karbohydrater, men det søter like mye som 100g sukker. Så heller 10g karbohydrater enn 100g karbohydrater. Ikke det verste søtningsmiddelet, men langt fra det beste også. Jeg går heller for sukrin, stevia, flytende natreen, xylitol og slikt. Og man bør helst bruke flere søtningsmidler slik at ikke ettersmaken til hver av dem blir så fremtredende.
Opprinnelig lagt inn av manne, her.
En STOR spiseskje splenda veier i underkant av 3 gram....så det er ikke mye man bruker. I tillegg kan de fleste la være å telle med dette siden det ikke gir blodsukkerstigning...
Splenda er 99,99% maltidextrin og 0,01% sukralose eller noe sånt. Maltodextrin påvirker blodsukkeret ganske mye... Så jeg vil si at man lurer seg selv hvis man trekker fra de karbohydratene. Men om man kan spise det eller ei, det spørs jo på hvor streng lavkarbo man spiser. De i øvre skiktet av lavkarbo spiser jo honning, fruktose og slikt.