|
Sv: Hvorfor går jeg ikke ned?
Opprinnelig lagt inn av elastic, her.
pass på at du ikke ligger i kaloriunderskudd i mer enn 5-6 dager på rad. Da vil kroppen gå inn i sult-modus, og forbrenningen går ned. Tell kaloriene og pass heller på at du ligger i underskudd pr uke, og ikke hver dag 
Jeg har en daglig forbrenning på ca 2300 kalorier = 16100 i uka
Min uke kan se slik ut:
Dag 1 - 1500 kalorier
Dag 2 - 1500
Dag 3 - 2000
Dag 4 - 2700 (kosedag)
Dag 5 - 1600
Dag 6 - 1600
Dag 7 - 1700
SUM = 12600.
Dette er 3500 i underskudd pr uke, som tilsvarer ca 0.5 kilo vektreduksjon. Jeg kan endelig se "vaskebrettet" 
Om du spiser lite karbs eller ikke spiller ingen rolle.
Dette var jo et merkelig råd og gi til noen som spiser etter ketolyse fra en som ikke spiser lavkarbohøyfett i det hele tatt... Selvfølgelig spiller det en rolle om du spiser lite eller mye karbo, med lite karbo MÅ fettinntaket opp for å gi kroppen energi fra matinntak, med mye karbo er det motsatt, fettinntak må ned for å unngå at man legger på seg.
På ketolyse skal man ikke telle kalorier - det er fint om man svarer TS etter hvilken filosofi som følges - og ikke etter ens egen filosofi, da slike råd ofte blir helt feil.
Selv om det av og til er noen som må justere kaloriinntaket for å gå ned på lavkarbo, er det i dette tilfellet en TS med sykdomshistorikk bak seg - og det er ingen tvil om at det da kan ta tid før kroppen klarer og slippe fett - tatt i betraktning at den har vært gjennom sulteperiode under sykdommen. Jeg støtter alle som anbefaler TS og spise godt med mat på lavkarbo - og smøre seg med tålmodighet. Kroppen slipper ikke vekt med stress involvert - og klarer man og få til en god daglig rutine med maten, konsentrerer seg om andre ting - vil det før eller siden bli positiv endring også på vekta 
|