Vis enkelt innlegg
Gammel 21-06-11, 11:16   #1229
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Pruttilutt: Du høres bedre ut i dag, veldig godt å høre Frosker ja...hummmm...av og til lurer jeg heller på om det ikke er prinsene som blir til frosker etter at man har kysset en stund på dem....

Er hjemme fra jobb i dag. Har hatt så mye stress i det siste at jeg sliter litt både fysisk og mentalt, så skal prøve å ta en fullstendig avslappingsdag og se om det kommer seg litt

Trengte virkelig sove over problemene tankemessig. Var våken en kvarters tid i 04-tiden, men rakk ikke tenke på noe annet enn å telle timer til jeg skulle stå opp før jeg var sovna igjen.

Er faktisk hjemme igjen her også. Var utmattet allerede kvarteret inn i arbeidsdagen med tanke på alt jeg må få gjort før mams kommer, skal på NAV i morgen, øke på medisiner, følelsesstyret og stress ang. familieproblemer. Dro igrunn bare rett til legen og fikk sykemelding ut uka. 4 uker ferie på meg. I like it.

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Prutti: Godt å høre at du føler deg litt bedre! Er det i dag mamman kommer?

Jeg nyter frokostkaffen før jeg skal suse i dusjen og så til byen en tur.
Siden fredag har jeg slitt med veldig magevondt. Det føles som noen vrir en kniv rundt i magen når jeg spiser, forstår ikke hva det kan være? Det er vel rart at jeg skulle begynne å reagere på kosten nå etter så mange uker?
Mulig det er et magevirus også da...håper iallefall det gir seg snart!

Nei, mams kommer i morgen kveld. Og broren min da, han hadde jeg nesten glemt heeeelt av. Vært å handlet inn pinnesaft-iser til han, sukkerfri saft og deilig mat vi skal kose oss med. Godt å varte opp famsen
Enten er det begynnende galleplager du får pga. fettet, eller så kan det være stressrelatert? Magesår? Hvis man får galleplager i startfasen av ketolyse/lavkarbo, så er det vel logisk at siden det skilles ut mer galle at stenene (som det tar mange år å lage på lik linje som nyresteiner), så kommer de raskere "til syne". Det er i alle fall det jeg har lest meg fram til. Med andre ord, hvis det er galleproblemer og du ikke har vært plaget med det tidligere, så er bare det hele framskyndet og ikke uunngåelig fordi du har brukt år på å danne dem. Rotete skrevet, men tror poenget kom fram. God bedring

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

I tillegg har jeg brukt masse energi på å bearbeide det følelsesmessige kaoset jeg har vært i etter et samlivsbrudd i fjor sommer. -Derfor har jeg nok ikke like mye overskudd til å håndtere stresset som jeg ellers ville hatt. -Men jeg setter jo på meg denne maska da: "sterk, tøff, flink, takler alt" - m

Den maska skal du la falle helt og holdent i dag, Bente. Fordi du fortjener å la det renne over litt. Er når man havner litt ned i bakken at det går oppover. Som psyk og i arbeidslivet skjønner jeg hva du mener om den maska, det tar lang tid å ta den på og er en kraftanstrengelse i 7,5 timer å opprettholde. Ta deg et par dager fri på sofaen, gå deg en tur eller to i skogen. Mormor bruker hente meg når jeg er langt nede og sende meg ut i skogen. Finn ei bjørk og holdt rundt den, da får du styrke. Ev. lag deg en irish coffee.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat