|
Sv: Moussaka med aubergine
Har denne i ovnen nå, og jeg må si jeg sleit litt med framgangsmåten. Hvor lenge skal auberginen steke, og hvordan ser den ut ferdig? Jeg stekte i seks omganger på minst 5 min pr. omgang for å få stekt alt. Er det riktig å gjøre det sånn, eller skal alt stekes på en gang?
Og ostesausen sleit jeg litt med. Jeg hadde oppi parmesan, men den fikk jeg ikke til å smelte ordentlig. Det endte med en del brent på bunn. Jeg rørte kanskje ikke ofte nok. Jeg har også sett andre oppskrifter som har egg i sausen. Antar det er for å få den til å stivne, men det trengs kanskje ikke med ostesaus?
Jeg ble også litt forvirra med tanke på oppbygging av moussakaen, andre steder jeg har sett oppskriften har de aubergine i bånn. Det er ikke sikkert det spiller noen rolle, men jeg lurer nå på hva som er best allikevel.
Alt i alt brukte jeg rundt en time på å lage den, og da teller jeg ikke med å kutte opp auberginene og la de ligge å svette. Jeg er sånn ca. nybegynner på kjøkkenet, men skal det virkelig ta så lang tid å lage? 
Ellers takk for oppskrift. Jeg satser på at den blir god! 
|