|
Sv: Starter 1.juni - Blir du med?
Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.
Prutti: i dag har jeg spist hjemmebakte knekkebrød med meierismør og hvitost (helgefavorittfrokosten min). Til lunsj en lokal variant av gresk salat med issalat, agurk, fetaost, oliven fylt med fetaost, en solid dæsj med seterrømme og litt olivenolje. Middag: rømmegrøt med spekesnabb og tilslutt i kveld 2 ostekjeks (kavli baconost i microen) med meierismør og hvit ost. Er sulten igjen nå, og tenker å fylle opp med en skje cocosa eller to + vann. Veiedag i morgen må vite Gubben ligger på sofaen ved siden av og gomler is. Savner det ja, men spekulerer på om jeg skal investere i ismaskin.
Rømmegrøten er fettbomben i dag med hele 81 gram! Den lager jeg slik: kok opp 1/2 boks seterrømme, la småkoke 2-3 min. Bland i 1-2 ts JBK i 1/2 dl vann, og ha i kjelen sammen med 3/4 dl kremfløte. Kok opp, la småkoke mens det tykner. Ha evt i litt mer JBK hvis den er flytende, mer fløte hvis den er tykk. Litt salt til slutt gjør susen. Tar 10 min fra jeg starter til jeg sitter og spiser. Yummi!
Den varianten skal jeg prøve, altså Denne uka skal jeg bake ostebrødet mitt, det er himmelsk godt med det meste pålegg på. Og jeg skal lage eggesalat til mams kommer, og steke mange pakker ostekjeks. Når kommer skattepengene egentlig?