|
Sv: Starter 1.juni - Blir du med?
Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.
Takk, mener du det virkelig? Føler meg litt dødelig i dag, i og med at helga gikk "åt åker'n" kostholdsmessig. Gleder meg helt sykt til mammahjelp disse to neste uker. Hun er mindre disiplinert enn meg, men lager helt sinnsykt god lavkarbomat, og hun presser meg garantert opp i 3000-klassen med kcal. Får be mamma slå opp telt i hagen, så får dere slenge dere oppover 
Kan du være en engel å fortelle meg hva i all verden du har spist i dag? Trenger en fettboostingsdag, gjerne i morgen allerede. Hmm. Kanskje jeg skal koke meg grøt før fløten blir dårlig...
Her ville mamma sagt: Drikk mer vann enn du vanligvis bruker, så skyller du det gjennom systemet. 
Det mener jeg virkelig ja! Alldeles nydelig! Fortsett sånn!
Jeg pakker soveposen og slår rot i hagen umiddelbart! Og hils mamsen at vann skal bli! Det har jeg ikke tenkt på nei; spekulerer også på å ta med en liten kopp med cocosa slik at jeg kan innta det før jeg spiser. Skaldeman sa i boka si at må man spise KH så kjør på med fett først. Det og vann tenker jeg.
Sanna1: jeg har ingen mulighet til å ta med min egen denne gangen; dessverre.
Bente1: det stemmer; jeg er hos ukjente og ute, dvs uten mulighet til å varme grøt. Og kald rømmegrøt står ikke på favorittlista mi nei... . men jeg fikser det med fett og vann og mat først for å ikke være sulten når vi starter.
Prutti: i dag har jeg spist hjemmebakte knekkebrød med meierismør og hvitost (helgefavorittfrokosten min). Til lunsj en lokal variant av gresk salat med issalat, agurk, fetaost, oliven fylt med fetaost, en solid dæsj med seterrømme og litt olivenolje. Middag: rømmegrøt med spekesnabb og tilslutt i kveld 2 ostekjeks (kavli baconost i microen) med meierismør og hvit ost. Er sulten igjen nå, og tenker å fylle opp med en skje cocosa eller to + vann. Veiedag i morgen må vite Gubben ligger på sofaen ved siden av og gomler is. Savner det ja, men spekulerer på om jeg skal investere i ismaskin.
Rømmegrøten er fettbomben i dag med hele 81 gram! Den lager jeg slik: kok opp 1/2 boks seterrømme, la småkoke 2-3 min. Bland i 1-2 ts JBK i 1/2 dl vann, og ha i kjelen sammen med 3/4 dl kremfløte. Kok opp, la småkoke mens det tykner. Ha evt i litt mer JBK hvis den er flytende, mer fløte hvis den er tykk. Litt salt til slutt gjør susen. Tar 10 min fra jeg starter til jeg sitter og spiser. Yummi!
|