Vis enkelt innlegg
Gammel 19-06-11, 21:17   #127
liquid84
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 41
liquid84 er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Gratulerer så mye Klara.
Jeg er så kjempe glad på dine vegne.
Vet så utrolig god følelsen av å endelig se en positiv test (eller ørti ).

Dosering metformin skulle egentlig være 3 tabletter for dagen (3x500 mener jeg), men selv etter mangen måneder så klarte jeg aldri meg enn 2 for dagen. Hjelper ikke at jeg har uuuuuutroooooolig store problemer med å svelge piller. Jeg hadde tablett deler med meg over alt og måtte dele dei i 6 biter og alikevell gi dei et lite *knus* med hjørnetannen før psyken min klarte å la meg få dei ned.
Selv om det står at gravide ikke skal gå på dei fikk jeg beskjed om å gå på dei til jeg var minst 26 uker på vei (større sjangs for at fosteret overlever ved fødsel).

Jeg har nå gått 2 uker på lavkarbo og jeg har totalt gått ned 4,1 kg og 10,5 i cm. Jeg er meget fornøyd selv om jeg tror mye av dette er muskler og vann.
Jeg sliter med å orke å trene. Føler meg litt slapp, men så har jeg også vært ganske så forkjølt hele uken også da.
Ja, om en uke eller 2 så begynner jeg nok å legge inn litt mer karbs i hverdagen. Men tar en forsiktig tilvenning og så får jeg se hvor mye jeg kan tillate meg ut i fra vektnedgang og andre symtomer.

Ufrivillig barnløshet er verste, men hårveksten er neste.
Jeg har helt sorte hår på leggene, men det har ikke vært det største problemet. Jeg har også hår under navelen. Helt kullsorte hår.
Jeg napper dei så ofte jeg kan (må jo komme så langt ut at jeg kan få tak i dei), men i blant når jeg var yngre så husket jeg det ikke ofte nok og når jeg da strekte meg etter noe eller lignende og noen såg mangen min og bare brøt ut "steike meg har du kuksti???" da var det sårende da...

Men lårene er grei nok, aldri behandlet dei. Har litt for mye over munnen, men fortsatt ikke nok til at jeg noen gang har gjort noe. Så jeg vet det er folk som sliter med det mer enn meg.

Men nå er det i dusjen og så i seng.

Ha en flott uke jenter.
Dere er toppers å ha igjennom dette.

liquid84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat