|
Sv: Hva gjør dere i situasjoner der dere ikke kan planlegge og lage mat fra bunnen?
Planlegging er stikkordet for det meste. Jeg lager ofte ekstra middag, slik at dette kan brukes til lunsj dagen etter. Jeg baker også lavkarbobrød og har dette med masse pålegg på.
I vesken finnes det alltid Atkinsbarer og små poser med usaltede nøtter om jeg skulle bli sulten. Det har hendt at jeg har blitt sulten og ikke hatt med meg noe slikt, nødløsninger er da å kjøpe nøtter og/eller babybel i en butikk eller kiosk, kjøpe en pølse uten lompe, eventuelt en proteinsmoothie om det er noe slikt i nærheten (jeg tåler litt frukt).
I selskaper spør jeg på forhånd hva de skal servere, er det noe jeg ikke kan spise, tar jeg med mat selv. Jeg lager også egne kaker og tar med. Følte det også litt vanskelig i starten, men folk venner seg fort til det. Jeg sier bare som sant er at jeg ikke tåler sukker og blir dårlig av det. Av og til skeier jeg ut med sukker, men da trener jeg endel på dagtid først. Da tåler jeg det bedre.

|