Vis enkelt innlegg
Gammel 18-06-11, 15:24   #2
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Totalt energiløs

Opprinnelig lagt inn av Simpfan, her.

Har nå siste tre uker vært helt energiløs. er trøtt, uopplagt, diare og veldig kvalm. Sulten hele tiden selv om jeg spiser. Har kvalme så er lite fristet til å spise, men må vel uansett. Diareen er vannlig, og variende fra hard til slimete og vannlig. Vært hos lege og de vil bare se det an, kan ta inntill 8 imodium i døgnet så kjører på med det om jeg har diare. Igår kvled, hadde jeg først ganske seig avføring, så en time etterpå, helt vannlig og nesten uten farge, litt gulaktig. Skal man være sånn? har irritabel tarm, og har hatt ulcerøs colitt diagnose, men sykehsuet fjernet den fordi siste koloskopi var bra. Håper på noen råd da. Spiser, vitaminer: C, d og e, Tran kapsler, og magnesiem. Får b12 sprøyter hver 3. måned. Sliter også mye med refluks nå, har mange krfatige anfall med brystsmerter, og kan hive innpå mange typer syrenøytraliserende uten effekt. Brukr fast nexium for dette også.

Håper det ordner seg for deg ganske så snart! Det er IKKE kjekt å gå syk på denne måten og i allefall ikke sommerstid.

Ser hva du spiser av tilskudd og vet at både tran, c-vit og magnesium i større mengder enn det kroppen klarer kan virke lakserende.

Jeg bruker også nexium grunnet magen.. Eneste som funker!
Og siden du sliter med reflux så sitter kanskje trøbbelet i magen og ikke i tarmene? Hva med å prøve å redusere på tran og c-vit. og heller ta et stort glass vann eller tre tilsatt sitron eller eplecidereddik?? Det hjelper faktisk mot reflux uten at det irriterer magen. Og hva med å spise en sponplate eller tre?? Den binder væske fra tarmen.

God bedring!