|
Sv: Hvorfor går jeg ikke ned?
Opprinnelig lagt inn av wonderwoman, her.
Jeg startet på ketolyse 1. mai. Da veide jeg 77,8 kg. Jeg er 165 cm høy. Første uken gikk jeg ned over 3 kg. Etter det har vekta gått opp og ned, men mest opp, så nå veier jeg 75,1 kg. Jeg går veldig lett ut av ketose, så jeg prøver å ligge lavt på karbene. Tar kosttilskudd i form av omega 3 og multivitaminer. Den første måneden tok jeg også magnesium.
Her er hva jeg spiste i går:
Frokost: Salat med litt paprika og tomat, agurk, tunfisk i olje, oliven og fetaost. En slice brie.
lunsj: 1 lavkarbo-pølse (1g pr 100g), mos av rotselleri, blomkål, smør og fløte
middag: 2 små svinekoteletter med smørstekt squash og shampingjong.
Mellom måltidene: 1 kopp koffeinfri kaffe med fløte og en rute (5g) 86% sjokolade (spiser IKKE det ofte!), 3 påleggsskiver roastbiff, 3 påleggsskiver svinestek og noen slicer med brie.
Drikker vann og farris.
Noen som har noen ideer om hvorfor jeg ikke går ned??
I tillegg mister jeg MASSE hår. Jeg var alvorlig syk for en 4-5 mnd siden, og tenker det kanskje kan ha sammenheng med det. Men det begynte etter et par uker på lavkarbo, så jeg er også redd det kan ha noe med kosthold å gjøre. Noen med lignende erfaring?
Ellers så trives jeg godt med kostholdet og syns stort sett ikke det er noe problem å holde seg til lavkarbo. Men jeg begynte jo fordi jeg vil ned i vekt, så jeg kjenner jeg begynner å bli litt frustrert. Håper noen kan komme med noen gode råd og tips! Det blir jeg veldig takknemlig for
Hei. Du har ingen grunn til å verken miste motet eller gi opp!!
For det første: da jeg leste det slo det meg om du spiser nok mat, og med det for lite fett. Når jeg leser det en gang til så er det kanskje for mye protein i forhold til fett? For det andre bør du lese denne artikkelen: http://www.annahallen.se/banta-sig-in-i-viktfallan
Jeg startet i fjor sommer, og gikk også ned 3 kg ganske fort. Deretter stod jeg i ro helt til i vår, med unntak av mye opp/ned akkurat som du beskriver. Siden i vår har jeg gått ned 2 kg til, og først nå merker jeg det på klærne. Altså på 11 mndr har jeg gått ned 5 kg.... Jeg har prøvd ulike ting, for å se om jeg spiser noe som er "stopper", og finner ikke noe. Ingenting! I dag drikker jeg vinen min, pepsi maxen, spiser sopp, ost, cherrytomater osv. Og går ned i vekt. Jeg tror at den eksperimenteringen jeg har værtr gjennom i høst, vinter og til dels i vår faktisk har vært stopper i seg selv. Jeg VET det er vanskelig når noen sier at du må ta det med ro, la kroppen finne ut av det selv. Her er det viktig å la det bli en livsstilendring og ikke en rask slankekur. Ved å ha fokus på at du spiser annen mat, og koser deg med denne + jobber med tankene i forhold til vekt, kg, nedgang osv vil det løsne til deg og. Les artikkelen en gang til, og ta tiden til hjelp!
Du sier du var alvorlig syk for 4-5 mndr siden og at du nå mister hår. Jeg tror det er for tidlig å se resultat av lavkarbo på håret allerede nå. Jeg husker også da jeg leste boka til Sofie Hexeberg så hadde hun fått tykkere hår etter å ha lagt om kostholdet til lavkarbo. Det er vanlig å miste hår 4-5 mndr etter en fødsel, altså samme tidsperspektivet som du har etter sykdommen din. Jeg tror du kan slappe av og ikke bekymre deg for om kostholdet er årsaken til håravfallet. Slike (og andre) bekymringer er også i seg selv er en stressfaktor som kan være en vektstopper!
Lykke til! Og ikke gi opp
|