Vis enkelt innlegg
Gammel 18-06-11, 09:29   #554
Dollsine
Gjest

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Asarin, her.

Startet selv i siste halvdel av februar, med planlagt sprekk pga reise i totalt ca 3 uker siden da. Sist jeg var på vekten (sist lørdag) var jeg 17kg ned, jeg er veldig fornøyd.

En ting jeg har slitt veldig med i det siste er at jeg har gått skikkelig matlei. Dette skyldes mest at jeg har vært sliten og ikke fått planlagt maten, så da står jeg plutselig i butikken uten å vite hva jeg skal ha. Da blir det unødvendig vanskelig.

Ellers fått litt lite fett i meg de siste to ukene, sikkert derfor jeg er såpass sliten - skal passe på å justere det så det blir riktig.

WOW!!! 17 kg ned siden i februar er fantastisk!!! Gratulerer med så godt resultat! Du er sliten sier du; kanskje er 4 kg/mnd hardt for kroppen? Det er ikke bra å gå ned for mye heller.... Den trenger litt tid på å venne seg på seg selv.

Å planlegge maten er viktig for lavkarbere som for alle andre. Prøv å sette opp en plan for noen dager i slengen; kanskje i helgene hvis du har fri da? Hva skal du ha til middag til uka; og så handle det inn på en gang. Da slipper du å stå på butikken hver dag og får mer tid til overs. For å få i deg mer fett kan du investere i cocosa; kokosolje fra helsekosten. Ei skjei i ny og ned når fettinnholdet i maten er for lav kan gjøres susen.

Sandras eggemelk kan også prøves;
Lavkarbo Latte

Dette er virkelig en god frokost – den metter, inneholder en god del fett og holder deg mett lengre. I tillegg er det en real våkne-opp-kaffe.
Du trenger:
- 35 gram smør
- 2 eggeplommer
- 2 dl vann
- stavmikser
- kaffe
- søtningsmiddel av eget ønske

Starter med eggemelk:
Smelt smør samtidig som du koker 2 dl vann. Når det er varmt blander du dette og pisker det til det skummer lett. Tilsett 2 eggeplommer i blandingen og pisk til det virkelig skummer. Tilsett søtning etter eget ønske. Jeg hadde 5 dråper vaniljeessens i blandingen.

Et stort krus anbefales. 1/3 av kruset med vanlig kaffe (helst sterk). Tilsett eggemelken og rør litt rundt. Pynt med litt skum på toppen, ev. pisket krem.
Det skader heller ikke å ha litt fløte i kaffen før du heller på eggemelken.
Kanskje litt kanel på toppen? Eller en liten teskje med kakaopulver?
Fortreffelig kaffe og måltid.

Hele oppskriften (2 store krus) inneholder:
Energi: 388 kcal
Fett: 40, 37 g
Protein: 5,75 g
Karbohydrat: 0,45 g

Nytes!

Svar med sitat