|
Sv: Hjelp til artikkel om lavkarbo
sannhet: da jeg startet på lavkarbo fikk jeg mer energi, mitt BT gikk ned så jeg kunne slutte med BT medisiner, blodsukkeret mitt er for første gang på 28 år på normale verdier uten medisiner.
Dette kan umulig være farlig, slik som mange kost og ernæringseksperter utaler seg. De fleste av dem har en grunn for å forsvare høykarbo, f.eks så er det forfattere av høykarbo kokebøker, noen har nettsteder og kurser om høykarbo og lavkaloridietter, de har en utdannelse som de må forsvare med nebb og klør for de har selvsagt ikke lært dette på skolen 
usant: det er farlig å gå på lavkarbokost fordi kroppen trenger karbogydrater som energikilde. Vi som lever på lavkarbo får i oss noen karbogydrater men prøver å holde oss unna de karbohydratene som gir hurtig blodsukkerøkning og deretter hurtig blodsukkerfall som igjen gir hunger etter mer søtt = raske karbohydrater.
Vi får energi fra andre energikilder som f.eks fett.
Usant: lavkarbo er det samme som ketose. Mange av de som lever på lavkarbo gjør ikke dette for å slanke seg, men for å få bedre helse og vi holder oss til under ca 70 krabohydrater i døgnet, dette varierer litt i forholdt til hvilke kostholdsfilosofi vi lever etter.
|