|
Sv: Starter 1.juni - Blir du med?
Opprinnelig lagt inn av Batillip, her.
Men alle de som ligger på 1600, er det bare tull det da? Kan jeg drite i dem og gå og spise Cocosa? Beklager gnålet altså, men jeg er sulten.
Du sier du følger Ketolysekuren, og i boken anbefaler Torkil helt klart at man IKKE skal telle kalorier, bare karbohydrater. For de aller fleste vil da matinntaket regulere seg til ett passende nivå etter en stund og man vil gå ned i vekt. For noen går det raskt, for noen går det saktere. Problemet til oss alle er nok at i hodet vårt ønsker vi at dette skal gå mye raskere enn det kroppen vår ønsker. Jeg tror vi alle bør bli litt flinkere til å lytte til kroppen
Det imidlertid Torkil også sier er at NOEN FÅ personer blir stående stille selv om de gjør alt riktig, og når man har prøvd det over en lang periode, kan man begynne å telle kalorier i tillegg til karber. Man skal da ta utgangspunkt i den vekten man har per i dag og regne 21 kcal pre kilo kropsvekt. For deg som etter tickeren er 85.5 kilo, betyr det at du skal regne 1795 kcal pr dag.
Hvis du føler at du absolutt ønsker å telle kcal, ville jeg tatt utgangspunkt i det han sier Du har imidlertid hatt mye nedgang i vekt, så etter min mening er du langt fra der hvor Torkil mener man skal være for å begynne med denslags telling. -Kanskje bedre om du spiser deg mett og har tålmodighet til å la dette ta litt mer tid?
|