Vis enkelt innlegg
Gammel 17-06-11, 12:48   #1110
Batillip
Medlem

Batillip sin avatar

Medlem siden: May 2011
Alder: 51
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Jeg kopierer denne fra dagens frust i journal, jeg.

Det er noe jeg ikke helt skjønner. Jeg har vært her inne og lest i mange timer for å prøve å bli klok, men så blir jeg ikke klok i det hele tatt.

Mange steder står det at man skal spise mer fett. Fett, fett, fett. Fråtse i fett. Nok fett. Jeg spiste mye fett i begynnelsen, lå på cirka 3000 kalorier. 15 karber. Man skal spise når man er sulten, og spise til man er mett. Fantastisk, tenkte jeg, og gomlet og åt.

Like mange steder står det at 1600 er et fint antall kalorier. Etter at jeg gikk opp en kilo, gikk jeg over til 1600. Det er virkelig ikke mye fett jeg kan ha i meg da, sett med mine briller. Nå fyser jeg hele tiden, tenker på mat støtt, og syns ikke det er noe moro lenger.

Med 1600 kalorier går man ned i vekt, uavhengig av ketosen. Hva skal jeg med ketosen da da? Spiller den noen rolle fra eller til liksom? Man skal jo gå sakte ned. Greit nok. Men med 1600 kunne jeg spist den bolla og likevel gått ned. Jeg er så kaos i huet mitt.

Altså; hvorfor være i ketose og spise 1600 kalorier, når man kan være uten ketose med samme antall kalorier og gå like mye ned i vekt?

Dessuten er jeg sulten! Om jeg ikke skulle telle annet enn karber, hadde jeg fint greid å leve på 4000 kalorier.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat