Vis enkelt innlegg
Gammel 16-06-11, 17:02   #147
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Juniskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Eg forstår ikkje at ein kan sjå det som urettvist - korleis vert ein "påtvungen" ein unge, i våre dagar veit vel dei fleste korleis ein lagar barn, risken er alltidtil stades uansett kor usannsynleg det måtte fortone seg ift prevensjon eller kva det no måtte vere, og er det under alle omstende utelukka risikere å bli far, da får ein no halde seg frå å putte snoppen i rugekassa. Så enkelt er det.

Skjønner hva du mener. Men det er jo det beste, og enkleste, om begge ønsker barnet. Men klart, om moren vil ha, så kan ikke barnefaren bestemme over hennes kropp, for det er nettopp det, det er hennes kropp, og hun bestemmer over den, ingen andre.
De aller fleste barnefedre, med noen slags form for respekt og ansvarsfølelse vil nok bry seg om og ønske å være en del av livet til barnet, selv om man er sjokkert og redd i begynnelsen. Det handler om å gjøre det man føler er riktig, og det gjør jo Nupsida, noe hun skal ha respekt for.

På den annen side, hadde jeg vært en 18 år gammel gutt som kanskje skulle bli far så hadde jeg blitt rimelig panisk.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat