Vis enkelt innlegg
Gammel 16-06-11, 12:20   #8149
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Jeg drev med periodevis fasting en stund, og da var jeg under 15g karbo, gjerne mellom 5 og 10g om dagen, 75% fett, 20% protein. Da lå jeg gjerne på 800-1500 kcal om dagen, men jeg ble bare slapp og uvel og kroppen skrek etter karbohydrater, så jeg droppet det. Men vekta smilte da, vekten raste. Så om jeg finner en bra balanse hvor jeg føler meg vel fortsatt så vil vekten mest sannsynlig synke også! Mat avler sult for meg også, så ved å kutte ett og annet måltid så gikk det bedre for meg. Så det holder med 3 måltider hvertfall, når jeg var oppe i 5 så gikk jeg stadig å letet etter noe spennende i skapene.. Jeg går raskere ned i vekt på lavkarbo når karbene ligger oppe mot 20-30g, så jeg tror det vil gå bra om jeg ikke har for mye karber og lav kalori. I teorien i såfall så høres det bra ut!

Vet du hvilke prosenter jeg bør satse på når jeg skal opp mot 70-100g karbo? Fettet må vel ned fra 75% i såfall, men hvor mye..? og proteiner?

Det vet jeg dessverre lite om, var jeg deg ville jeg prøvd å fått tak i boka til Fedon og sjekke litt mengder og sånn der. I bedre uten brød av Lutz skriver han at inntil ca 70 g kh daglig kan man spise mye fett, men over det må man redusere hvor mye vet jeg ikke.

Jeg blir også slapp og uvel med for mye fett og for lite kh. Jeg holder meg fint i ketose inntil 50 g kh daglig. Ligger på rundt 60% fett for det passer med kcal daglig. Dette har jeg bare prøvd meg frem til og det føles veldig bra, men jeg går dessverre inne noe mer ned i vekt. Har hatt stillstand i over et år nå men så litt bevegelse i vekta da jeg kutte cola z og atkins, det er tydeligvis en partystopper for meg. Håper å få gang på ting nå for jeg teller alt veldig nøye. Jeg driver vel også med periodisk faste og spsier kun mellom 11 og 19, i itlleg trener jeg 5 dager i uka.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose