Vis enkelt innlegg
Gammel 15-06-11, 11:36   #21
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er man garantert vektnedgang når man er i ketose?

Opprinnelig lagt inn av taraquin, her.

Noe mange ikke vet om er ASP (acetyl stimulating protein hvis jeg husker rett) som gjør det mulig å lagre fett uten insulin til stede. Man snakker da om ASP-resistanse (som heldigvis få har) som nok vil dukke opp mer og mer framover i lavkarbokretser som en mulig forklaring i tillegg til høyt kaolriinntak når man ikke går ned i vekt. Heldigvis metter lavkarbomat så bra samt at f.eks protein gir en metabolsk fordel så de aller fleste ender opp med å spise mindre kalorier enn på lavfett hvor man må sulte seg ned i vekt.

Dette er et poeng, jeg har det sånn med kasein.
Stress kan også tvinge fram glukoseproduksjon i leveren og øke insulinnivået noe, i hvert fall nok til at man blir stående stille på vekta.

Når det gjelder epilepsi så har barn med lidelsen blitt behandlet med ketogent kosthold med stort hell i årtier, rart at svigermoren til hun som nevnte det over ikke kjenner til det, når hun jobber med det ...

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat