|
Sv: Gastric bypass (overvektsoperasjon) og fibromyalgi
Det er noe jeg ikke forstår her. Jeg var hellig overbevist om at de aller fleste som var her inne, hadde hatt positive erfaringer med lavkarbokosthold når det gjelder forskjellige sykdommer og overvekt. jeg har levet et lavkarboliv i drøye 2 år og har sluttet med insulinsprøyter og gått ned 20 kg. Jeg er overbevist om at dersom jeg følger dietten til punkt og prikke går man ikke opp i vekt. 20 kg om vinteren høre ut som en kjempesprekk?
En av grunnene til at noen sliter mer enn andre kan være at de aldri slutter med å trigge sin søthunger og har jevnlige sprekker av den grunn.hvis du er sukkeravhengig kan du melde deg på et kurs for sukkeravhengighet.
Hvis man velger å legge seg under kniven må det jo være siste valg, at alt annet må ha vært prøvet. Hva da når man begynner å legge på seg igjen etter operasjonen? For en ting må være klart at en operasjon bare utsetter problemene. Hvis man ikke klarer et lavkarbokosthold bør man kanskje søkestøtte fra spesialister på feltet som klinikkene til Hexeberg eller Fedon Lindberg eller i det minste fra fra familie og venner. Lykke til!
|