Vis enkelt innlegg
Gammel 14-06-11, 21:00   #1
Frøken Kolibri
Juniormedlem

Frøken Kolibri sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Frøken Kolibri er på en erverdig vei

Ny i gamet, lurer på ...

Hei! jeg er helt ny her,og helt ny i lavkarbo-verden. Har akkurat startet på det,må ærlig talt innrømme at jeg ikke følger noen fast kur enda..er så utrolig mye å sette seg inn i!

Jeg sikter på ketolyse(ketose?) nå,men aner ikke hvor "lenge" man bør gå på det/være i det,hvor mye karbs pr dag man kan spise o.l...hadde satt stoor pris på om noen her kunne veiledet meg litt.Er jo mange her som har myye kunnskap heldigvis!
Og hvordan jeg skal gå frem når jeg skal trappe opp litt på karbene igjen..for det bør man vel?

Har idag spist:
- frokost:eggerøre av to egg og litt ost til frokost,pepsi max som drikke(ja jeg vet at dette sikkert ikke er bra,men ante ikke hva annet jeg kunne drikke med lite karber i..)
-lunch:to stk fiberrik med cc,liten eplebit og kalkunskinke på
-middag:karbonadedeig med hjemmelaget tomatsaus(moste tomater,litt olje,krydder og rømme blandet sammen) samt grønnsaker til dette og litt cheddarost på toppen.
-litt bringebær som dessert.

Aner ikke om dette er for mye karber eller hva,siden jeg er helt ny i gamet.Kjenner at jeg er sulten igjen nå,er vel ca 3 timer siden middag.*sulten*hva kan/bør jeg spise nå da mon tro...?kansje cc og fiberrik igjen..?
Har kjøpt jordbær idag,håper det er ok..er normalt sett avhengig av sukker og godis,er derfor jeg vil prøve lavkarbo for å forhåpentligvis få bukt med det.er også plaget av humørsvingninger,muligens som en følge av svingende blodsukker..?Så tenker å spise litt jordbær for å ha noe å knaske litt på.

Men lurer også på hvilke type sauser/oljer/dressinger dere bruker,Og hva drikker dere,utenom vann da..og hvilke nøtter er bra?
handlet cashewnøtter(elsker de),men tror de er på fyfy listen..?er jo ikke mange karber man kan ha på ketose,har jeg fått med meg

Jaja dette ble litt langt,men sitter inne med så mange spørsmål!Spennende dette her

Frøken Kolibri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg..tror eg!;) Svar med sitat