|
Sv: Er man garantert vektnedgang når man er i ketose?
Opprinnelig lagt inn av Budeiea995, her.
Ha ei svigermor som arbeider med en voksen kar med epelepsi. Det er hun som lager alle måltidene hans og han har operert, spiser masse piller og hår med hjelm. På toppen av dette har han en hjerneskade som kom da han var liten nettop på grunn av epilepsien.
Nå har jeg lest sinnsykt masse, kom over filmen, First Do No Harm, og med stor tiltro fortalt \e jeg dette til svigermor.
Hva om hun lager maten med mindre karbo. Spise mindre boller og poteter kanskje? Sa dette på en veldig fin måte altså.
Hun kunne vel like godt gitt meg en midt på kjeften for så dum kunne jeg jo ikke være.
Man trenger "litt av alt" måtte jo huske at for flere tusen år siden var jo levealderen også deretter, men om jeg ville dø før jeg fyller 40 så er det opp til meg, men må ikke dytte dette tøvet over på andre.
Neida, skal ikke komme med forslag jeg liksom. Var ikke ute etter å frelse, men kanskje hun kunne prøvd å lese seg opp litt hun og?!
Min mor drimot ble helt gira og nå er hele min familie inne på dette. Bare jeg som er ketogen, men resten har sluttet med brø, ris, poteter og pasta og det er jo helt supert!
Så flott at du har fått med deg familien!! Det betyr nok mye. Min mamma blir like "fornærma" hver gang - når jeg tar med mat og hun sier "vil du ikke smake noe av min mat da"?
Høres ut som ho blir like sjokka hver gang... Det er ikke sååå veldig vanskelig hvis du har lyst å lage noe uten så mye karber? Da spiser jeg, men boller med egg og laks blir liksom ikke helt lavkarbo...dette går ikke helt inn... Men jeg har valgt å la det prelle av. Det er ikke håp. Enda jeg tror hun hadde hatt stor nytte av det pga høyt blodtrykk osv... Men jeg prakker ikke på noen noe de ikke vil - jeg bare forteller hva min oppdagelse er. Dessuten syns jeg det er svært irriterende når hun sier: Du måå jo spise potet, og du måå jo la barna spise potet. Hvorfor? sier jeg hver gang? Forje gang var svaret at de inneholdt mye protein Nokså morsomt? Men hvorfor ikke spise brokkoli i stede da, sier jeg? For her kan man jo bli mett og samtidig spise sunt? men det skjønner hun ingenting av...
Der kom hele sulamitten.... har en litt dårlig dag 

|