Vis enkelt innlegg
Gammel 14-06-11, 02:15   #356
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av Aranel, her.

Valget er tatt, jeg må tilbake i ren LCHF. Fungerer så mye bedre på det, må bare være flinkere til å hente motivasjon på nettet.
Har nå om dagen samlet en haug med oppskrifter på diverse matretter, som jeg har planer om å prøve meg på. Har også sett at dersom jeg skal spise is, så må det være kremis ala softis, en om dagen dersom jeg er streng ellers skal kunne gå bra. Så da håper jeg sommern blir litt lettere å takle. Jeg er dessverre altfor glad i is. Sjokolade klarer jeg meg fint uten, men is er hardt

Hehe jeg syns du snakker litt i mot deg selv.. Du sier at du er motivert til å leve lavkarbo, men samtidig vil du spise is.. Er ikke mye av poenget med lavkarbo å prøve å miste søtbehovet? Hvorfor ikke kjøpe deg en ismaskin til 400kr på elkjøp og lag isen din selv? er fantastisk godt OG lavkarbo og lovlig..
Jeg stjal denne som et eksempel..
HJEMMELAGET LAVKARBO IS

Skrevet april 27, 2011 av lindaslilleverden
I går fikk jeg et tips fra Nina om hjemmelaget is, og det måtte jeg selvsagt prøve å lage. Særlig når det var så lite karbohydrater i hjemmelaget is.
Isen er kjempelett å lage og grunnoppskriften er som følger :
3 eggeplommer
2 – 3 spiseskjeer Sukrin
1 spiseskje vaniljepulver (eller 2 vaniljestenger)
3 dl kremfløte
Hva du har i isen din, er selvsagt opp til deg. Jeg brukte sjokolade nå første gangen, så får vi se hvordan den smaken blir. Men, du kan jo bruke bær, nøtter eller andre ting å smakssette isen med.
Revet mørk eller sukkerfri sjokolade (jeg brukte Freia sin Premium 70% sjokolade)
Inneholder 32 g karber pr. 100 gram. Jeg brukte halve platen til isen, så da blir det 16 karber med sjokoladen. Oppskriften er til 4 personer, så da blir det ikke mye karber pr. porsjon.
Fremgangsmåte :
Pisk eggeplommene sammen med sukrin til en ganske tykk eggedosis
Stivpisk kremfløten sammen med vaniljepulver/vaniljesukker
Når dette er gjort, vender du de to massene sammen med en slikkepott.
Rasp sjokoladen og ha den i blandingen
Ha isen over i en form som tåler å bli satt i frysen. Jeg brukte en gammel is boks, men om du bruker en skål e.l. uten lokk, så dekk både bunn og topp med plastfolie, så unngår du krystalisering på toppen.
Isen er serveringsklar etter 3-4 timer.

Jeg syns kanel is er kjempegodt! og kanel virker også forbrennende

Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat