|
Sv: Noen marsstartere her?
Opprinnelig lagt inn av ram72, her.
Hei!
Har vært stille fra meg siden oppstarten i midten av mars. Har hentet mye inspirasjon fra forumet, men har ikke vært flink å dele selv 
I dag er det tre måneder siden jeg la om kostholdet. Tenkte jeg skulle skrive litt om mine erfaringer med ketolyse så langt.
Jeg var heldig som unngikk for mye ubehag ved overgangen til ketolyse. Antydning til hodepine de første dagene og litt søtsug var vel det eneste jeg kjente til. Veldig glad for at jeg har unngått dårlig ånde 
For min del har overgangen til nytt kosthold gått over all forventning. Synes maten jeg spiser smaker mye bedre enn halvfabrikatene jeg tidligere pleide å bruke. Jeg har vært superstreng med meg selv. Har ikke brukt noe søtningsstoffer eller pepsi max (som jeg drakk hver dag før). Har heller ikke sprukket en eneste gang med maten. Har hatt to "planlagte" sprekk med alkohol (øl). Det har jeg merket med et byks på vekten, samt at nedgangen stoppet opp i tiden etterpå.
Har i løpet av disse tre månedene gått ned 9,5 kg (lagde ikke tickeren med en gang). Jeg trener en del styrke på treningssenter, så den reelle nedgangen er nok noe større (muskler veier mer enn fett). Føler at jeg har mye mer energi. Det er skyldes sikkert en kombinasjon av lettere kropp og bedre kosthold. Føler selv at blodsukkeret er mye mer stabilt enn før og opplever svært lite søtsug.
Mye av vektnedgangen har kommet den siste måneden, så jeg er supermotivert til å fortsette! Satser på å fortsette med ketolyse ihvertfall frem til september, så får jeg vurdere om jeg skal øke på karboene og kutte på fettet.
Jeg har veid meg med Wii fit stort sett hver dag. Det kan høres ekstremt ut, men mener selv at jeg greier å distansere meg fra tallene som kommer opp. Vet utmerket godt at vekten svinger mye på kort sikt, men at dersom jeg følger oppskriften så vil det lønne seg på sikt. Fordelen med å bruke Wii, er at jeg får opp utviklingen som en graf. Prøver å legge ved et bilde av tv-skjermen som viser utviklingen disse tre månedene. Hver strek bortover representerer et intervall på 2,5 kg.

Du har vært kjempeflink =)

|