Vis enkelt innlegg
Gammel 14-06-11, 00:04   #849
Foksy
Medlem

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 48
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Fettfaste over tid kan trigge ketoacidose. Kroppen får ikke tilført nok energi og begynner tære på protein- og fettdepoer. Nedbryting av proteiner er slett ikke bra. Drikker man i tillegg lite og ikke får skylt ut aminosyrene kan man over tid utvikle amoniakk, og det er kritisk for kroppen. Organsvikt neste.

Mange anorektikere rammes også av ketoacidose. Antar det er en grunn til at det anbefales i korte perioder, nettopp for å forhindre langvarig belastning og stress for organene.

Håper imidlertid at du ikke ble støtt av spørsmålet mitt, det var ment i rent nysgjerrighet. Ser dessuten ut at jeg har startet min egen fettfaste i dag, har spist helt elendig.

Blir absolutt ikke støtt skjønte bare ikke hvorfor du lurte... Det er nok en grunn til at man ikke skal holde på lenge ja. Men det blir lite nedbryting av proteiner om man får i seg nok fett. Det er fettforbrenningen dette skal trigge, heldigvis

Jeg er forsåvidt helt enig med deg i at dette ikke er spesielt bra for kroppen. Det er jo en faste. Men jeg skal la kroppen ha det bra resten av livet, den tåler en liten støyt akkurat nå for å pushe meg inn i nedgang igjen!
Men en hel uke blir for drøyt for meg, klarte såvidt 4 dager. Var konstant tørr i munnen og drakk vann HELE tiden. Følte på kroppen at det holdt med de 4 dagene

Håper du får spist bedre i morgen da, under 900 kcal er i minste laget altså..

Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat