Vis enkelt innlegg
Gammel 13-06-11, 17:09   #12
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ny her. Kan dere hjelpe meg litt?

Opprinnelig lagt inn av Budeiea995, her.

Nå har jeg holdt meg under 20 g karbo, ca kroppsvekt i protein og ca 70 % fett. Vekta gikk ned 3 kg på 2 uker for deretter å gå opp igjen!!!

Er fortsatt veldig usikker på dette med kalorier. Noen sier telle andre sier ikke. Ligger mellom 13-1700 kcal og trener ikke. Har føøte og CC i maten og begynner å lure på om jeg må kutte ut melkeprodukter og...

Lest noen bøker og skjønner ikke hvorfor vekta ikke raser.

Helt enig med lillemy - tror du må smøre deg med litt mer tålmodighet her! Her på forumet er hovedregelen at man ikke trenger telle kalorier i utgangspunktet. Går man derimot ikke ned noenting med reell overvekt etter 2-3 mnd på lavkarbomat, bør man gå gjennom partystopperene (se egne tråder). Aller sist kan det lønne seg og prøve og redusere porsjonene. Ikke gjør dette FØRST og ikke gjør det for tidlig, noen kropper er tregere i oppfatningen enn andre

Ta med at det kan hende du spiser for lite kalorier når du er nede i 1300... mange damer her inne spiser opp i mot 3000 og går fint ned i vekt, dessverre er det ikke slik at en regel gjelder for alle, man må prøve seg litt fram selv for å finne ut hvordan DIN kropp fungerer

Gi nå ihvertfall ikke opp, jeg har spist lavkarbo i snart 2 år, gikk ned 9 kilo på spisdegslankmat, men har ellers nada vektnedgang. Faktisk har jeg gått opp litt selv om jeg har spist riktig. Nå er jeg syk for tiden, og infeksjoner/betennelse i kroppen sammen med autoimmun sykdom kan ha skylda for dette. Jeg er dog så bra i chrons-magen min at det er uaktuelt og ikke spise lavkarbo resten av livet, så får løsningen på vekta kommer etterhvert

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat