Vis enkelt innlegg
Gammel 12-06-11, 20:18   #758
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Angemi, her.

For høyt på prot, det er intr.. (trodde ikke det var mulig).. Men absolutt en tanke.. Kan du fortelle mer..?? Hvor mye prot, fett og karbs mener du er lurt?

Skaldemann anbefaler ca 5% karbo - 20% protein og 75% fett for de som skal ned mye, litt mindre fett og mer karbo for de med mindre å ta av.
Ved høyt inntak av proteiner som ikke blir brukt til cellebygging (DNA) eller muskelbygging har evner til å danne seg til fettsyrer.
Hvis man er inaktiv og samtidig har høyt inntak, så ser jeg for meg at det lagres. Er man i tillegg i ketose og har høyt inntak av proteiner som ikke blir fullt benyttet, ser jeg for meg at det kan forårsake platå. Min påstand, altså.

Du spørr om jeg kan legge ut hva jeg har spist i dag.. og så langt er det lite å skryte av, men her kommer det:

Frokost: 2 kokte egge, 1 ss rømme, 1 ss smør, og 50 g røykt ørret
Lunsj: 100 indrefilett okse fra i går, 1/2 tomat, 25 g mozarella og en liten bit avokado.
= 60 g prot, 78g fett og 2,8 karbs

Her savner jeg mer fett. Hvorfor 1 ss rømme og smør? Dæsj på det du klarer. Liker du stekt egg? Steker du eggene får du med en god del mer smør fra stekingen. Avocado bør du også dæsje på med, mye bra fett der. Kanskje du kan lage guacamole hvis du liker det? Lages med olje også, så den er virkelig en god kilde. [/quote]

Planlegger å spise en sommerkottelett med uant tilbehør seinere.. men dette er litt typisk meg.. glad i kjøtt, ost og egg

Drukket 1,5 liter vann og 3 kopper kaffe.. Pleier og ha fløte i kaffeen men tom..

Jeg sliter litt med grønnsaker; blir litt avokado + tomater, noen dager grønn salat og sopp. Orker ikke brokoli/blomkål etter sist jeg prøvde å fixe litt på vekt. Glad i bringebær og jordbær, men sistnevnte er lett å bli for høy på karbs. Lure ideer mottas med takk..

Mer vann, tips nr 1 over alle tips. Majones, hjemmelagde dressinger, guacamole, aioli, sæterrømme, oljer, salater, bacon, fete fisker med eggesmør eller sandefjordsmør, grillskiver, koteletter, fetaoster, ostekjeks, muffinser av forskjellige slag (finnes mange gode oppskrifter), fløtegrøt, stekt fisk på panne med tilhørende løk og stekt bacon til... Masse godt å hente her!

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat