|
Sv: Starter 1.juni - Blir du med?
Opprinnelig lagt inn av Angemi, her.
Trenger litt hjelp...
Er ganske nøyaktig på min 9 dag i ketose. Stixen har vært alt fra rosa til mørk lilla hele tiden. Jeg føler meg bra, mindre oppblåst og mer våken en vanlig. Jeg spiser ca 3 gg om dagen, men har et enormt søtsug, spesielt etter måltid.. Hva kan dette skyldes? Beg på keto tab med krom for å prøve om dette kan virke..
1) Utslag er utslag - er den mørk er du dehydrert. Stixen forteller ikke grad av ketose. Ketose er ketose.
2) Søtsug dempes av fett. Spiser du måltider med NOK fett, så vil det dempe søtsuget.
3) Tabletter kan hjelpe, men det er i realiteten kostholdsregulering som ideelt må til.
Opprinnelig lagt inn av Angemi, her.
Min matdag i går såg slikk ut (ganske vanlig dag):
Protein 133g
Fett 217g
Karb 11g
rett under 3 liter vann
3 kopper kaffe
Spiser kansje litt lite grønnsaker? ligger jeg for lavt på karb?
Problemet 2 (utenom super søt sug)er at vekten står nesten helt stille (400g ned og 100g opp igjen), blir litt fustrert av dette.. Hva kan det skyldes? Og hva kan jeg gjøre for å komme på gli..
Blir veldig glad for litt hjelp
1) Jeg mener du ligger litt høyt på proteiner. Det er forskjellige synspunkter på det. Hvis du i tillegg er inaktiv, så er det store sjanser for at aminosyrene legger seg på hofta.
2) Hva angår grønnsaker... Hvor henter du de 11 g karb? Foreslår at du legger ut hva du har spist i dag - lettere å vurdere/komme med forslag til endring da.
3) Rom var ikke bygd på en dag - hvis du hadde regnet med å gå ned 10 kg på ei uke, så kan du glemme det altså. Utålmodighet er forståelig - er også ivrig etter å få i gang et vekttap. Gi kroppen din litt tid, gå ut i naturen og nyt at du er i ketose- se for deg hvordan livet, helsen og kroppen din er om 6 måneder.
Bruk forumet for hva det er verdt - vi har en veldig god tråd her
Lykke til!