|
Sv: Hjelp til fettfastemeny
Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.
Jeg har lest meg gjennom tråden, og ser at det er lagt ut noen tips til dagsmeny. Jeg skal se om jeg kan mekke en jeg blir fornøyd med. Hvordan skal en spise når fettfastedagene er over? Gå tilbake til slik en spiste før? Eller er det gitt mål på hvor mye av hver ting da og?
Det anbefales at man går opp til 1200 kcal i en dag eller to ved å feks tilføye et ekstra måltid i fettfaste-menyen, og deretter fortsetter med / går tilbake til Atkins induksjonsfasen (siden dette altså er et Atkins-konsept, til å begynne med). Du trenger forsåvidt ikke å bli en Atkins-følger, men det kan lønne seg å ha i bakhodet at induksjonsfasen ideelt sett er ganske "streng" og forfekter ren og "hel" mat, mye grønnsaker, ingen bær eller nøtter, begrensede mengder meieriprodukter. Ketogent.
Som sagt tidligere i tråden så er ikke dette en hastekur for utålmodige, det er istedet et ganske slitsomt tiltak for de som har stått stille LENGE på vekta og har flere kilo å gå ned... ikke bare et par kilo for bikiniformen, liksom. Før man begynner på fettfaste bør man nok i ALLE FALL først ta noen uker på å rydde opp i eventuelle feilsteg i nåværende (ketogent) kosthold - dvs fjerne sukkerfrisjokolader og bær og nøtter og fokusere på ren mat. Det kan godt hende dét er alt som skal til. 
|