Vis enkelt innlegg
Gammel 12-06-11, 10:17   #166
frøken
Medlem

frøken sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
frøken er ny på veien

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Høres ut som noe for meg altså. Gikk bittelitt ned i høst, men så gikk vekta opp til sommervekta igjen og der har den holdt seg. Så jeg har stått ganske så stille i ett år nå.

Det var vanskelig å få ned proteinnivået ser jeg når jeg prøver meg frem på diett.no. Men jeg tror jeg fant noe jeg kan leve med i noen dager. Hvis jeg i løpet av dagen spiser:
50g kylling
60g fløte
1 avocado
45g cocosa/smør/olje

Frokost: 25g kylling + 23g cocosa
Lunsj: 60g fløte
Middag: 25g kylling + 22g cocosa
Kveldsat: 1 avocado

Regnet med cocosa:
100,5g fett (92%)
16,4g protein (7%)
2,57g karbohydrat (1%)
996 kcal

Og i tillegg kutte ut både kunstig og naturlig søtning de dagene. Kutte det helt ut har jeg ikke lyst til.

Jeg lurer veldig på hvordan du har regnet. Fordi jeg får noe ganske annet når jeg regner ut... Sukkerfri sjokolade er som regel ikke karbohydratfri akkurat... De pleier å bruke maltitol som man trekke fra ca 50% karbohydrat på. Så da sitter man som regel igjen med 20-30g karbohydrat per 100g. Og 5g splenda er 5g karbohydrat (men har søtningsgraden til 50g sukker). Maltitol eller splenda er vel ikke noe som hører hjemme på fettfasten? Ikke noe jeg ville inkludert i fettfasten i alle fall... Det er snakk om noen dager hvor man skal kutte ut slike halvlovlige ting og bare spise lovlige ting...

Bruker kokesjokoladen til sukkerfritt. Når jeg har trukket fra sukkeralkoholene sitter jeg igjen med 2 karbs pr 100 g. Og så er det stor forskjell på kokosmasse. Viktig å lese på pakken.

frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat