|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.
Kjapt googlesøk på gulvsliping + støv fikk opp mange treff som sier at gulvsliping ikke støver, at nye maskiner er utstyrt med støvsuger etc. 
Aha, det kan jo stemme! Jeg hadde jo tenkt å få noen til å komme og slipe for meg. Jeg tør ikke å begi meg ut på det selv - altfor fort gjort å ødelegge gulvet. Jeg har hørt med et firma i nærheten som sa at veiledende pris var 250 kr per kvm inkludert moms. Jeg tror ikke mitt gulv gir så mye ekstraarbeid, så jeg tror nok det blir ca den prisen. Slipe, lakke, slipe, lakke, lakke tror jeg det var. Skal man ha en skikkelig parkett så må man ut med mer enn det likevel. Og mine gulvplanker er så tykke at de kan slipes flere ganger. Og så liker jeg tregulv. Det får bare være at jeg bare har furugulv så det kommer til å bli noen traséer der jeg går mest. Jeg skal slipe i alle rom bortsett fra gangen nede og de to badene. Der blir det fliser i stedet. Jeg vil ikke ha tregulv ved inngangsdøra eller på badene. Inkludert trappa blir det ca 100 kvm. Det er ett lite hus... Men så er jeg bare én person, så det bør være nok til meg.
På mandag skal jeg høre med de som skal slipe hos meg om det blir mye støv og hvilken rekkefølge de mener at jeg bør gjøre det da. 
EDIT: Eventuellt tirsdag siden mandag er helligdag. Ikke alltid lett å følge med på helligdager når man jobber turnus.
Sist redigert av Supera : 12-06-11 kl 07:05.
|