Vis enkelt innlegg
Gammel 11-06-11, 15:00   #77
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vegetarianer - går dette?

Opprinnelig lagt inn av alpro, her.

I det siste har jeg tenkt: fungerer egentlig lavkarbo for meg? Jeg er bedre i magen (slitt med oppblåst mage og...ja, ofte dårlig i magen), MEN jeg har lyst på mat hele tiden! Spiser og spiser. Masse fett. Spiste nettopp en haug med vafler jeg fant oppskrift på her. Alle sa de var supermektige og bare orket noen få. Jeg spiste alle! Eggemelk også... Blir mett der og da, etter en eller to timer er det på'n igjen. Også er jeg hele tiden sur og grinete, og utrolig irritabel. Det ser også ut om om jeg begynner å få en del mer og mørkere hår på kroppen (mulig jeg har PCOS). Dette trodde jeg skulle gå over? Kan det være at dette kostholdet ikke fungerer for meg da eller?

Nå har jeg ikke helt oversikten på hvor lenge du har holdt på, men det er ikke uvanlig at kroppen krever mer energi i flere uker etter omlegging til et lavkarbokosthold, omstillingen kan være krevende, det tror jeg mange kan skrive under på. Når kroppen sulter, gjør den det på cellenivå, og nå som du spiser et kosthold som gir kroppen den næringen den trenger (mindre rask energi i forhold til karbohydrater, mer stabil energi i forhold til fett), så kan den trenge litt mer tid til å tilpasse seg. Lavkarbo er også hormonstabiliserende, så mulig du kommer til å oppleve noen merkelige symptomer før ting er "på plass".
Jeg anbefaler alltid alle som har litt tvil om å gi det nye kostholdet i hvert fall tre måneder. Det optimale hadde vært et års tid, men i hvert fall tre måneder før man avgjør om det er noe for en eller ikke.

At du har blitt bedre i magen ville jeg tatt som et godt tegn, og egentlig en motivasjon til å gi det mer tid!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat