Vis enkelt innlegg
Gammel 10-06-11, 23:19   #695
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Foksy, her.

Dette er vel noe jeg bør svare på.
Søk på "Hjelp til fettfastemeny" her inne på forumet, så får du masse info. Det er kort fortalt en streng diett på 1000 kcal, hvor 900 av de skal komme fra fett. Ganske lite mat, og veeeldig lite proteiner og karbs.
Dette er for ekstreme tilfeller, noen har visst blitt anbefalt det av leger, mens jeg begynte på det fordi jeg har stått stille på vekta i ca 8 uker.
Man kan max gå på det i en uke før man må over til ketolysekur/induksjon igjen. Det fungerer som en kickstart for fettforbrenningen, men ikke noe som anbefales for folk som går ned jevnt og trutt...da trengs det jo ikke

Er du i ketose? Hvordan er det da i forhold til ketoacidose? Kroppen tærer på protein- og fettdepoene i kroppen og gjør pH-verdien i blodet surere, dette skjer raskere hos diabetikere og barn enn hos normalbygde mennesker. Aner ikke helt hvordan det er for oss med litt ekstra.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat