[quote=Elanessë;1134773]Så litt feriesnakk.... Jeg skal reise til SPANIA i morgen tidlig. I tillegg bil sulten igjen alt for kort tid etterpå, OG legge på seg. Nei takk... Jeg har faktisk lyst å holde meg unna denne gangen. Så nå er utfordringen å velge riktig. Jeg har aldri spist spansk mat, og jeg må innrømme at jeg haaater rutinesvikt. Er egentlig glad i hverdagen min, og maten som finnes i min nærbutikk. Så blir en utfordring å handle i ukjente farvann. I tillegg samkjører vi med to andre familier, så regner med vi skal spise alle måltider sammen. Men kan vel ikke tro annet enn at de har kjøtt, fugl, fisk og grønnsaker i Spania og?? Skal pushe på at vi lager mye av dette i huset... og velge så riktig så mulig på restaurant. I tillegg også gjøre noe jeg sjeldent gjør på ferie - bevege meg! Svømme masse, gå turer osv. Hei Elanessë. Du trenger ikke å bekymre deg for maten i Spania. Grønnsakene er bedre, prøv å finne ut om det er et marked i nerheten av der dere skal bo. Da får du friske grønnsaker rett fra bonden De har godt kjøtt og supergod fisk. Viktig å handle i butikk med ferskvare. F.eks. Merkadona eller Carefour (ikke helt sikker på hvordan det skrives) Lett å spise ute også. De bruker sjelden sauser, be om "sin patatas" (uten poteter) "con ekstra verduras" (ekstra grønnsaker). Gled deg. Spania er et herlig land og feriere i. God ferie