Vis enkelt innlegg
Gammel 10-06-11, 17:52   #50
Frøken Scott
Medlem

Frøken Scott sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Buskerud
Frøken Scott har en fantastisk aura rundt segFrøken Scott har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mitt kosthold vs vekttap

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Cellene fungerer ikke som de skal, og energiproduksjonen svikter etter en stund, fordi fettsyrene ikke klarer jobben med riktig innføring av næringsstoffer og oksygen inn i cellene. Enten for mye eller for lite. Når energiproduksjonen svikter, er starten på en celle som "klikker". Den begynner å dele seg vilt, eller dør. Dør den, så kan den ersattes av en ny celle, deler den seg vilt, er det starten på en kreftcelle.

Nå er jeg nok i overkant interessert, siden jeg har hatt kreft i noen år, det har blitt en del prat med onkologer gjennom tida.

Det er mulig jeg ikke forstår deg riktig når du snakker om dannelse av kreftceller, energisvikt?? En kreftcelle dannes altså når den ikke tar "selvmord" slik vanlige celler gjør etter et visst antall delinger. (Apoptose - som igjen styres av en mekanisme, en dnabit, som sitter ytterst på våre kromosomer, kalt telomer). Cellen blir da i prinsippet udødelig. Og begynner å dele seg hurtigere enn vanlige celler. Og det er ikke energisvikt som er problemet i kreftceller, de har et enormt stoffskifte, og danner mye energi. Årsakene til at disse genmutasjonene som stanser apoptosen er trolig mange, men i de fleste tilfeller av kreft kan man ikke peke på en direkte årsak. Vi vet dessverre altfor lite.

Frøken Scott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Teller kh og kalorier Svar med sitat