Vis enkelt innlegg
Gammel 10-06-11, 16:18   #41
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Mitt kosthold vs vekttap

Opprinnelig lagt inn av Frøken Scott, her.

Jeg føler ikke noe behov for å motbevise noe som helst, jeg - det var da en defensiv måte å svare på...?

Du kommer med rimelig bastante utsagn, så jeg er nysgjerrig på hva du begrunner dem med. Det er jo kraftig kost å si at Vitaproduktene kan gi deg hjerte/kar/kreftsykdom. Og aldri gi unga margarin - mine unger vil ikke ha annet, de klarer ikke smørsmaken. Nettopp derfor var jeg interessert i mer vitenskapelig dokumentasjon på det du sier. Sånn før unga mine går ned for telling... Synes ikke du svarer så godt for deg - blir mest mer påstander, og mail andre, liksom.

Og om det tar så lang tid før vi ser skadene, hvorfor viste det seg hos grisene i forsøket du nevner? (Link?)

En annen ting - hvis det ikke er noe særlig forskjell på ketolyse og LCHF....da har jeg misforstått. Trodde sprikene var store der. Jeg fungerer ikke i ketose, men på 50-70 g kh går det helt fint. Da spes i fht min diabetes, som er førsteprioritet.

Jeg kommer med påstander, så kan man jo bruke samme metode som jeg gjorde når jeg hørte påstanden første gang - jeg snudde opp ned på verden for å finne ut hva som var sant, istedet for å tro på andres ord. Jeg har den driven at jeg må liksom finne ut for meg selv om ting stemmer.
Men det er masse vitenskaplig dokumentasjon for eksempel hos kostdoktorn.se
Har du vært på foredrag med Annika Dahlquist så har du kanskje hørt hennes mening.
Margariner inneholder blant annet benzen. Det kommer av raffineringen av oljen. Oljen som er varmpresset, blir fraktet hit i tankskip, som faktisk kan ha fraktet vanlig råolje først uten å rense tankene, for det kravet finnes ikke. Oljen som er varmpresset, betyr at alle de flerumettede fettysrene, stort sett omega 6, er ødelagt. Men de tas likevel opp i kroppen og brukes på samme måten som de friske. Men tenk på cellene dine som et hus. Det blir som om du bygger et hus med knuste vinduer og sprukne, morkne bord. Cellene fungerer ikke som de skal, og energiproduksjonen svikter etter en stund, fordi fettsyrene ikke klarer jobben med riktig innføring av næringsstoffer og oksygen inn i cellene. Enten for mye eller for lite. Når energiproduksjonen svikter, er starten på en celle som "klikker". Den begynner å dele seg vilt, eller dør. Dør den, så kan den ersattes av en ny celle, deler den seg vilt, er det starten på en kreftcelle. Alzheimer er også antagelig resultat av samme energisvikt, man har sett kraftige forbedringer på eldre, demente som har fått friske ferske fettsyrer, som gjenoppretter energiproduksjonen i cellene.

Linken du spurte etter finnes ikke på nettet, men dette er studien: Innis SM; Dyer R; Quinlan PT; Diersen-Schade D, Dietary triacylglycerol structure and saturated fat alter plasma and tissue fatty acids in piglets.
Lipids 1996 May; 31 (5):497-505

Kanskje denne er grei også: http://www.konsumentsamverkan.se/11v...aker/Becel.pdf

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat