Vis enkelt innlegg
Gammel 10-06-11, 14:41   #26
Matglad
Medlem

Medlem siden: Jan 2010
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mitt kosthold vs vekttap

Opprinnelig lagt inn av Frøken Scott, her.

En annen ting - hvis det ikke er noe særlig forskjell på ketolyse og LCHF....da har jeg misforstått. Trodde sprikene var store der. Jeg fungerer ikke i ketose, men på 50-70 g kh går det helt fint. Da spes i fht min diabetes, som er førsteprioritet.

Hei Førken Scott

LCHF står jo for lite karbo og mye fett. Dette er en samlebetegnelse på lik linje som lavkarbo. Uttrykket oppstod i Sverige som en bedre beskrivelse enn lavkarbo. Lavkarbo sier jo bare noe om at man kutter karbo, men ikke noe om fettet som jo må (bør) høynes når man spiser lite karbo. Så både lavkarbo og LCHF er fellesbetegnelser.

Ketolyse er bare et navn som er oppfunnet av forfatteren av ketolyseboka. Poenget er at han har laget et system for de som trenger det, og som ønsker å være i ketose. Kostholdet består av lite karbo og mye mett.

Man kan både være i ketose og ikke være i ketose på LCHF kosthold. Så det er egentlig ikke noe forskjell på Ketolyse og LCHF. Det er mer som at å snakke om LCHF er som å snakke om frukt, mens ketolyse er som å snakke om epler.

Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat