Vis enkelt innlegg
Gammel 10-06-11, 14:08   #24
Frøken Scott
Medlem

Frøken Scott sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Buskerud
Frøken Scott har en fantastisk aura rundt segFrøken Scott har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mitt kosthold vs vekttap

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Kan du motbevise dem?

Finn ut hva som er i Margariner, også ser du hvilke stoffer som settes i forbindelse med kreft og hjerte/kar sykdommer. Eller mail Andreas Eenfeldt, eller Annika Dahlquist. De er langt mer kategoriske enn det jeg er på det området.

Margariner er nemlig en bombe med kjemikalier som ALDRI burde fått lov til å komme inn i en menneskekropp. Pluss at Margariner inneholder ikke lenger transfett, istedet brukes det omestret fett, som i forsøk på griser viser samme ødeleggende effekter som transfett gjorde.
Men det er såpass nytt, at det vil ta år, som det gjorde med transfett, før skadene vil synes. Her http://www.vkm.no/dav/4a660bf249.pdf påståes det at fettsyrene som er omestret ikke forandrer egenskaper ( selv om det rett før sies at smeltepunktet er blitt langt høyere osv), men det er helt feil. Egenskapene er vidt forskjellige, da fettsyrene bytter plass på glyserolmolekylet under prosessen, noe som er kritisk for kroppen, de må nemlig sitte på sine opprinnelige plasser for å fungere som de skal.

Jeg føler ikke noe behov for å motbevise noe som helst, jeg - det var da en defensiv måte å svare på...?

Du kommer med rimelig bastante utsagn, så jeg er nysgjerrig på hva du begrunner dem med. Det er jo kraftig kost å si at Vitaproduktene kan gi deg hjerte/kar/kreftsykdom. Og aldri gi unga margarin - mine unger vil ikke ha annet, de klarer ikke smørsmaken. Nettopp derfor var jeg interessert i mer vitenskapelig dokumentasjon på det du sier. Sånn før unga mine går ned for telling... Synes ikke du svarer så godt for deg - blir mest mer påstander, og mail andre, liksom.

Og om det tar så lang tid før vi ser skadene, hvorfor viste det seg hos grisene i forsøket du nevner? (Link?)

En annen ting - hvis det ikke er noe særlig forskjell på ketolyse og LCHF....da har jeg misforstått. Trodde sprikene var store der. Jeg fungerer ikke i ketose, men på 50-70 g kh går det helt fint. Da spes i fht min diabetes, som er førsteprioritet.

Frøken Scott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Teller kh og kalorier Svar med sitat