Vis enkelt innlegg
Gammel 10-06-11, 13:40   #22
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Mitt kosthold vs vekttap

Opprinnelig lagt inn av Frøken Scott, her.

Kan du begrunne disse påstandene litt nærmere?

Kan du motbevise dem?

Finn ut hva som er i Margariner, også ser du hvilke stoffer som settes i forbindelse med kreft og hjerte/kar sykdommer. Eller mail Andreas Eenfeldt, eller Annika Dahlquist. De er langt mer kategoriske enn det jeg er på det området.

Margariner er nemlig en bombe med kjemikalier som ALDRI burde fått lov til å komme inn i en menneskekropp. Pluss at Margariner inneholder ikke lenger transfett, istedet brukes det omestret fett, som i forsøk på griser viser samme ødeleggende effekter som transfett gjorde.
Men det er såpass nytt, at det vil ta år, som det gjorde med transfett, før skadene vil synes. Her http://www.vkm.no/dav/4a660bf249.pdf påståes det at fettsyrene som er omestret ikke forandrer egenskaper ( selv om det rett før sies at smeltepunktet er blitt langt høyere osv), men det er helt feil. Egenskapene er vidt forskjellige, da fettsyrene bytter plass på glyserolmolekylet under prosessen, noe som er kritisk for kroppen, de må nemlig sitte på sine opprinnelige plasser for å fungere som de skal.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat