|
Sv: Mitt kosthold vs vekttap
Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.
For det første, hvorfor vil du gå over til generell lavkarbo i fremtiden. Om du ser på LCHF som en kur...da er du allerede feil ute å kjører. Det du vil spise resten av livet, er det du skal spise idag. Jeg tror, når, alt kommer til alt, at LCHF ikke er det du liker best, det ser ut som om du har et litt snevert utvalg av mat.
I Sverige kalles LCHF for nytelsesmetoden, fordi maten er så fet og god.
Nå, om du vil ha hjelp: Kutt ut ALT som det står Vita hjertego o.l på. Det er helseskadelig, og kan på sikt gi hjerte/kar sykdommer og visse former for kreft. Du må under INGEN OMSTENDIGHETER GI DINE BARN MARGARIN!!!!!!
Deretter bør du kjøpe den nye boken til Atkins, og lese den fra perm til perm.
Så: Kjøp Cocosa og Udo`s Choice. Jeg skal ikke gå i detaljer, men de to komponentene kan vi deg en ny forbrenning. Du skal i så fall ta fra 5 til 15 ml 2 ganger daglig av begge oljene, både Cocosa og Udo`s. Begynn med 5 ml, ellers kan gallen gjøre at du blir så kvalm at du blir uvel og spyr av det. Udo`s krever nemlig mye galle. Er ikke leveren vant til det så blir det krasj.
Rydd ut alt som har med frø og nøtter. Selv om JEG anser deg som normalvektig, kan du KANSKJE klare å gå ned noen kilo. Det bestemmer kroppen din selv. Men nøtter og frø (inklusive knekkebrød og brød, selv lavkarbo) har ingen plass når du som er så slank skal kickstarte forbrenningen.
Spis Paleo. Det betyr at du skal spise fet fisk, kjøtt og fugl, egg, smør, og grønnsaker. I noen grad seterrømme og kremfløte.
"Fislete mat", gir også en fislete vektnedgang. En god biff, ca 150 gram, med 1 desiliter god, fet hjemmelaget bernaisesaus med en liten salat til, er en god middag. Omeletten til frokost, med 4 plommer og 2 eggehviter, kan være full av tomat, gressløk, pepper, havsalt, fet ost og løk og bacon, og selvfølgelig stekt i smør. Mye smør. Det er i det hele tatt kvaliteten på fettet som avgjør om du går ned i vekt når du er så slank som du er nå. Det er lite fett å ta av, og det vil gjøre at kroppen din holder litt igjen, for nå er tanken straks tom. Du må gi signaler om at det er overflod av mat, slik at den slipper taket. Men REN mat. Grønnsaker og kjøtt og fett. Sammensetningen av Udo`s og Cocosa vrir om noen knapper i cellene, slik at de øker forbrenningen, i noen tilfeller dramatisk.
Trene behøver du ikke, med mindre du er interessert i god helse. Selvfølgelig kan det på sikt hjelpe deg til å holde vekta, men er man ikke interessert, så er man ikke det 
Kan du begrunne disse påstandene litt nærmere?

|