|
Sv: Starter 1.juni - Blir du med?
Så litt feriesnakk....
Jeg skal reise til SPANIA i morgen tidlig. Det er faktisk bare min andre tur noensinne til sydlige/varmere strøk, og første turen var helt annerledes enn denne her nå. Nå skal vi reise sammen med en god del familie og bo i eget hus. Akkurat det ser jeg som positivt, da all inclusive på hotell var forferdelig for vekta mi sist!
Og så har jeg litt angst for at vi skal ha ferie så snart etter skjerpingen av kostholdet mitt. Jeg har vært jojoslanker i 7 år, og vet så godt alt om det. Men jeg kan bare håpe og TRO at jeg faktisk lærer litt av alle mine feil for hver gang. Det som har vært litt "revolusjonerende" for meg denne gangen, her i starten med dere, er at jeg ikke anser fy-mat for KOS lenger. Folk sier "jammen du skal jo på ferie, så du må jo unne deg og koose deg litt". Men nå syns jeg ikke det er KOS lenger å spise is, kaker, brød, pommes frites osv. Hva som er kos med å bli GØRRmett på restaurant, vondt i magen og bare vil legge seg nedpå med det samme man kommer hjem og bli der? I tillegg bil sulten igjen alt for kort tid etterpå, OG legge på seg. Nei takk... Jeg har faktisk lyst å holde meg unna denne gangen.
Så nå er utfordringen å velge riktig. Jeg har aldri spist spansk mat, og jeg må innrømme at jeg haaater rutinesvikt. Er egentlig glad i hverdagen min, og maten som finnes i min nærbutikk. Så blir en utfordring å handle i ukjente farvann. I tillegg samkjører vi med to andre familier, så regner med vi skal spise alle måltider sammen. Men kan vel ikke tro annet enn at de har kjøtt, fugl, fisk og grønnsaker i Spania og?? Skal pushe på at vi lager mye av dette i huset... og velge så riktig så mulig på restaurant. I tillegg også gjøre noe jeg sjeldent gjør på ferie - bevege meg! Svømme masse, gå turer osv.
Så da har jeg et håååååp om å nå målet mitt for ferien. Og det er rett og slett å holde vekta. Det er sikkert et tåpelig mål her inne, men skal jeg være ærlig? Jeg har aldri noensinne hatt en ferie (jul/sommer) uten å gå opp en del kg... Så om jeg klarer å komme hjem med samme vekt som nå, så er det en BRAGD for meg.
Innerst inne ønsker jeg gjerne å gå ned 600 gram da, for da kommer jeg ned på et nytt titall!! Men tør liksom ikke håpe... Men alt annet enn å gå opp da.
Tror dere det kan gå? Og kan dere heie litt på meg mens jeg er borte Har sannsynligvis ingen mulighet å surfe på forum mens jeg er borte. Men tenk på meg, og jeg skal heie på dere i mitt stille sinn Gleder meg til å komme tilbake om TO uker og lese om alle kiloene dere har gått ned.
|