Vis enkelt innlegg
Gammel 09-06-11, 23:36   #8002
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

hmm hvorfor sier vi minst 2 timer etter sist måltid egentlig? Man skal jo ikke måle om morgenen så ett sted må jo grensen være. Jeg bruker å vente til det er gått ca 2 timer jeg da, men siden vi sier minst og ikke 2 timer så virker det jo som om man burde vente lengere..?

Jeg pleide å skrive "2 timer etter siste måltid". Da trodde noen at de måtte vente 2 timer etter at de hadde spist kveldsmat før de kunne måle og så gå å legge seg!
Noen liker å spise litt før de legger seg, da kan de måle før de spiser, om det er 2 timer eller mer siden de spiste sist. Ellers kan det jo være fettet de spiste i det måltidet som måles!
Så det jeg mener å si, er at det skal ha gått 2 timer eller mer fra forrige måltid!
Og man skal måle om kvelden fordi da er man sikker på at ketonene ikke kommer fra "faste" om natten!
Lurer på om dette ble forståelig i det hele tatt? Må evnt forklare meg i morgen, for nå er jeg alt for trøtt!