|
Sv: Starter 1.juni - Blir du med?
Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.
God morgen, alle! 
Jeg har oppdaget at jeg spiser saktere nå som jeg har kuttet karber. Før kunne jeg sitte og gomle brødskiver ut av en annen verden. 7-8 skiver gikk uten at jeg "la merke til det".
Nå spiste jeg akkurat frokost, to kokte egg med aioli, og det gikk saaaakte. Endelig klarer jeg å spise så sakte at hjernen registrerer at magen er mett! Også så enkelt. Jeg trengte ikke å spise sakte med vilje, det stoppet seg naturlig.
Jeg er student, men har fått forespørsel fra jobben om å jobbe noen dager hver uke frem til jeg reiser til utlandet i juli. Sa selvfølgelig ja, men nå har jeg fått litt matpakke-angst.
På kontoret hvor jeg jobber har forsåvidt alle damene begynt på lavkarbo, så det mangler ikke på støtte til å gjennomføre når jeg er på jobb, men jeg gruer meg likevel til lunsjen. Ikke selve pausen, men til hva jeg skal spise.
Har funnet noen matpakkeideer, men er redd maten blir dårlig fra jeg drar hjemmefra til jeg skal spise. Jeg må dra hjemmefra senest 7, og lunsjen er ikke før 12.
Jeg vil ikke bli dårlig av feks laks etter 5 timer? Den vil jo være inni en matboks. Eller majones? Vil den bli dårlig?
Jeg er norges lateste kvinne, jeg lover. Jeg gidder aldrialdri stå på kjøkkenet å kokkelere før hanen galer bare for å spise kl 12. ALDRI.
Jeg er ikke noe frokostpersjon, så her er slik jeg gjør det:
- Hvis jeg er sulten på morgenen spiser jeg to skiver ost og splæsjer en dæsj majones i kjeften på vei ut døra. Drikker en halv liter vann på vei til jobb (jeg går).
- Til lunsj varierer jeg veldig. Av og til steker jeg jalapenosost og har baconost på eller hjemmelaget eggesalat med ekstra majones (kjøtt på flesk osv), eller spiser osteskiver rullet med salte peanøtter inni, eller som i dag f.eks har jeg skeiet ut med Coop sine tacopølser, en pølse 100 gram 4 karb 18 fett. Go-knall! Enkelte dager jeg har laget ekstra middag, så tar jeg det i lunsjboksen. Grøt, stroganoff, kjøttkaker, omelett og tacosuppe. Ja, og salater hvis jeg har gidda lagd det.
- Hva med å kjøpe en pakke skivet ost, noe kjøttpålegg du liker, så kan du rulle det sammen og dyppe enten i majones, hvitløksmajones, hjemmelagd græsk dressing eller aioli?