Vis enkelt innlegg
Gammel 09-06-11, 10:07   #570
Foksy
Medlem

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 48
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma, her.

Håper det er greit at jeg blander meg inn litt her..?

Jeg har også hatt/har ME, og blitt tilnærmet frisk. Desverre er det sånn for ME-pasienter at en ting som fungerer for èn ikke fungerer eller forverrer for en annen. For meg ble kosthold medisinen som gjorde meg frisk.Jeg gikk til en privat lege med ME som spesialfelt, og fikk utrolig mye støtte og hjelp fra henne. Det viste seg at jeg var intolerant for en lang rekke matvarer blandt annet. Bygget opp kroppen igjen med riktig kost og ekstreme mengder kosttilskudd. Nå føler jeg meg frisk, men kan også få små tilbakeslag i perioder med mye stress...

Bland i vei
Jeg ble bedre av papain, medisin utvinnet av papayarot. Jeg tok en blodprøve i Göteborg (kan tas i Lillestrøm nå) og fikk se med egne øyne at blodlegemene hadde hopet seg opp og lå sammenklistret i stedet for å sveve fritt. Blodet fikk hverken tatt til seg nok oksygen og næringsstoffer, eller fordelt det ut over kroppen som det skulle. Fikk samtidig tett oppfølging helhetlig, med lett trening og gåturer sammen med fysioterapeut og tankefeltsterapi. Er nok mye stress og påkjenninger fra ung alder som har utløst dette. Merker jeg blir mer sliten under pms, og at jeg må slappe av mer enn andre etter eksamener eller andre slitsomme ting. Men bortsett fra det går det over all forventning
Føler meg enda bedre nå som jeg har kuttet mel, sukker og alt det der også...hvitt mel bør jeg nok holde meg unna resten av livet.

Jeg studerer Administrasjon og Ledelse, ferdig med 1. året nå, to år igjen

Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat