Vis enkelt innlegg
Gammel 09-06-11, 09:55   #566
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Foksy, her.

Pruttilutt: takk for tips ang vann-app. Jeg har ikke fått tak i den samme som deg, har iPhone. Men har funnet en jeg kan legge til antall ml, og valgfri minutter mellom hver gang den sier ifra til meg. Må bare huske på å skru av varslingen før jeg legger meg. Morsomt! Nå får jeg i meg rundt 3 liter om dagen

Jeg har android-telefon, men det fins egen app for iPhone. Husker ikke hva den heter i farta, men hvis du søker etter den, så kommer den opp

Og ang. avføring. Det fine er at kroppen nå benytter seg at det meste vi pakker i den. Altså at det blir mindre rester igjen etter at tynntarmen har tatt opp næringsstoffene, og tykktarmen tar opp vann og salter. Naturligvis blir det litt igjen, men når det er så lite for hver dag, kan kroppen bare holde på det til det blir nok til å "lage" avføring av det.
Dette kan sette tarmen og peristaltikken (muskelbevegelsene i tarmen) ut av spill, og vi må gjerne framprovosere avføringen. Jeg spiser mye fløte/smørgrøt - gud skal vite det setter fart på magen på en ikke-diaretisk måte, men en sunn og fortreffelig, etterlengtet avføring. Okei, nå går det veldig i detalj her. Vi tåler det?

Farge og konsistens er også et spørsmål som dukker opp etter hvert. Det er helt normalt at fargen endrer seg til både lysere og mørkere. Og den kan bli både hardere (hvis du ikke er flink med vanninntaket) og mykere (hvis du spiser rett og drikker rett). Vært fortsatt obs. på at synlig blod og slim skal alltid meldes til lege for videre undersøkelse.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat