Vis enkelt innlegg
Gammel 08-06-11, 18:18   #13
Nero
Medlem

Nero sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 57
Nero er på en erverdig vei

Sv: Kolesterolet mitt har gått "gjennom taket"

Opprinnelig lagt inn av Linda C., her.

Nero
Da rokker vel du litt ved teorien om at et lavt blodsukker er det som skal til for å opprettholde en lav kolesterolverdi? Jeg er ikke noe ekspert på området men hvis du har klart å spise deg ned til 5,8 i verdier med et kosthold som gjør at du av og til får et ustabilt blodsukker så må vel det være en konklusjon i ditt tilfelle? Jeg vil også veldig gjerne leve ketogent/LCHF, jeg slet veldig med å få kroppen til å akseptere fett som brennstoff. Jeg gikk fra å løpe en mil på "runners high" den ene dagen til å pese meg gjennom 3 km. den neste, så jeg håper på at dette bare er en blipp og at neste gang jeg måler så har LDL gått ned.

Jeg vet ikke, Linda. Jeg måler ikke boldsukker (har ikke diabetes), men merker at jeg fyser mye mer nå enn da jeg var i ketose. Jeg har som sagt skeiet ut nå og da - spist mye snop en gang i blandt og et kakestykke eller annet godt innimellom. Dette gjør nok at blodsukkeret hopper opp og ned.
Jeg hadde totalkolesterol på 5.8 for 5 år siden, da spiset jeg alt som falt meg inn (ergo alltis lubben).

Nå er det der igjen fordi jeg har kuttet ut mettet fett (noe jeg faktisk spiste lite av før, rømme, majones, smør, fløte var fy-varer jeg klarte å holde meg borte fra).

En annen ting er at begge foreldrene mine har diabetes, så at jeg lever på et lavkarbo-vis videre nå - bør gjøre at risikoen for at jeg får det minsker en del, vil jeg tro.

VELKOMMEN TIL MIN JOURNAL
Nero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse 6 mnd - nå Lavkarbo Svar med sitat